تعداد بازدید : 102
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۱۰
کاربران آنلاین : 0
السا هستم
۱۴۰۱/۷/۲۳ ۱۶:۲۷:۵۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۶:۵۲:۳۷

عفونت های قارچی واژن | قارچ واژن

(ویرایش)

عفونت های قارچی واژن چجوری درمان میشن؟ توجه شما رو به این مقاله از سایت لیلا سلطانی جلب می کنم. 

شایعترین عفونت های قارچی کاندیدیا آلبیکنس است که این قارچ به صورت عادی در فلور طبیعی واژن در 30 تا 80 درصد از خانمها بدون علائم وجود دارد و عواملی باعث می شود که این عفونت علامت دار شود .

کاندیدا آلبیکنس نام نوعی مخمر است که معمولا به عنوان نوعی قارچ شناخته می شود . کندیدا کهبه طور طبیعی در واژن زندگی می کند به همراه باکتری ها تعادل طبیعی واژن را حفظ می کند . تحت شرایط خاص این تعادل می تواند مختل شود . این قارچ می تواند بیش از اندازه رشد کرده و باعث عفونت شود . عواملی مانند شستشوی واژن با صابون ، نوسانات هورمونی و تنش و استرس می توانند سبب رشد این قارچ شود .

این عوامل شامل هرچیزی است که ایمنی بدن را پایین بیاورد مثل مصرف کورتون ها ، یا متابولیسم را به هم بریزد مثل دیابت ، مصرف قرص های جلوگیری ، حاملگی و یا مصرف آنتی بیوتیک  . مثلا خانمی که آنتی بیوتیک مصرف می کند برای عفونت قارچی به پزشک مراجعه می کند و تعجب می کند که با وجود مصرف آنتی بیوتیک  ترشح دارد .

آنتی بیوتیک باعث می شود باکتری هایی که به طور طبیعی در واژن زندگی می کنند و باعث اسیدی شدن واژن می شوند مثل لاکتو باسیل را از بین می برد ومحیط را برای رشد کاندیدیا آلبیکنس مساعد می کند که این عفونت می تواند درون واژن و همچنین روی لب واژن بروز کند ، که شایع ترین علامت آن ترشحات پنیری ، سفید رنگ ، کلفت و چسبیده به دیواره واژن و یا یک ترشح آبکی هست که از واژن خارج می شود . این ترشحات اگر زیاد باشد حتی می تواند مجاری خروج ادرار را گرفتار کرده و ملتهب می کند و سوزش ادرار ایجاد می کند همچنین ممکن است موقع نزدیکی جنسی سوزش داشته باشد . تورم و قرمزی دیواره و لب واژن نیز ممکن است ایجاد شود .

پایبند به لحظه های ابدی
۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۱:۵۷:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۳:۱۳:۵۳
(ویرایش)

برای درمان عفونت واژن راه درمان قطعی وجود داره؟

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران